mandag 25. mai 2009

Hold dere fast...


ja, jeg har tilbrakt tid på kjøkkenet. Jeg har vel mer eller mindre lovet at denne bloggen ikke kommer til å inneholde noe som har med mat å gjøre, men ble så fristet til å lage knekkebrød. Jeg ble nemlig lovet at det var meget enkelt. Jeg var villig til å motbevise det, da jeg har en tendens til å røre det til på kjøkkenet...
Så det var bare å hive seg i det.
De ble ikke ille!!! Jeg fikk de harde, og de smakte godt!!!
Knekkebrød
3,5 dl sammalt rug
3,5 dl havregryn
2 dl solstikkefrø
1,5 dl sesamfrø
1 dl linfrø
1 dl valnøtter
1 dl kli
1 ts salt
7 dl vann
1ts honning

Bland alt det tørre. Rør honningen ut i vannet (kaldt/lunkent). Det kan være greit å røre ut honningen i 1 dl varmt vann og slå over 6 dl kaldt vann. Dette blandes med det tørre. Ha deigen utover 2 bakepapirkledde langpanner. Stekes i 10 min på 180 grader. Ta ut og del opp. Stekes igjen på 30 min. Flytt knekkebrødene over på ei rist, og la de stå i ovnen i ca 15 min i avslått ovn, med døra litt åpen.

Det ble vist ikke noe bilde av det ferdige resultatet, men det får gå. Nå er jeg mett og trett.
Klem!

6 kommentarer:

krøllemama sa...

Det må jeg si.. Knekkebrød..;) Skal bruke den oppskriften selv;)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Hihi, eg må flire litt! Du har herved motbevist at du ikkje e ein dumming på kjøkkenet! Får vann i munnen bare av å se ingrediensene her eg, så disse knekkebrødene må testes ut! Klem:)

Bird sa...

wow! grattis;) du fikk det til altså?? ble sikkert knallgode!

GundaM sa...

Jøsses, så flink du er da!! Kanskje noe for emg og, uten gjæring ser jeg,) Meg og gjær er lik katastrofe!

Ha en flott uke!

Maria sa...

Du stooore...!hehe:P Eg e imponert!

Merete sa...

HVA SKJER?? ;) hehehe