tirsdag 9. februar 2010

Gjenbruk


...må jeg innrømme at jeg er ikke så hypergod på. Noe som gjør meg utrendy, men men... Jeg er ikke så supergod på å kaste heller, så da går det kanskje litt opp-i-opp?? Men når sant skal sies, så kan jeg det å utnyttet hermetikkboksene med "krossade" tomater. Tomatene blir flittig brukt i matlaging, og boksene er stilige! Jeg har blant annet støpt lys i de, brukt de til lysdekorasjoner, og til oppbevaring (f.eks som i innlegget under her).



Har fortsatt litt tungt for å kaste boksene til gjenvinning. Tips til nye bruksområder??


I mellomtiden vurderer jeg å dra frem symaskina, og bedre mitt gjenbrukspotensiale. Men ikke i kveld! (eh.."hvorfor utsette det til i morgen når man kan utsette det til i overmorgen??")


Ha en fin tirsdagskveld!

3 kommentarer:

Nina Rigmors Hus og hjem sa...

Må si du er kreativ, det var jo kjempe lekkert med lys oppi. Jeg har heller ikke min sterke side på gjenbruk, men er vel heller mer en sånn kaste type!! Så du er nok mer miljøvennlig enn meg. Ha en flott kveld du også!

krøllemama sa...

Ah.. likte ideen:) Bruker en del krossade tomater, så jeg skal nok spare på boksene neste gang:)

Bird sa...

ja du har laget masse flott av de boksene du!

hva med en walkie-talkie?kan det være ide til neste prosjekt? eller lampe, sparebøsse, penneholder? nei her hagler det på med gode ideer:D du finner nok på noe bedre en meg;)