mandag 26. januar 2009

En av mine mange turer hos Gunda på bruktBo...


I høst kjøpte jeg en stol som ikke akkurat kan regnes som noen beauty, men den hadde noen trekk som minnet meg veldig om en fancy stol jeg absolutt ikke hadde råd til. Så jeg kastet meg like gjerne over denne litt spesielle kreaturen. På vei hjem ringte jeg min kjære (som befant seg på sjø'n) og fortalte om kuppet. Jeg sa at hvis jeg ikke fant noen plass til den inne, så skulle han være så heldig å få ha den i garasjen!!



Jeg skrøt uhemmet av kjøpet, hvor god den var å sitte i, og at den måtte være perfekt for ham og kaffekoppen hans når han holdt til i garasjen... (Garasjen er vel det man kaller "gutterommet", stemmer ikke det Bird??)


Det strålte ikke akkurat lykke av han når han kom hjem å så denne;




Men jeg grep penselen fatt, og startet make over'n. Stolen sto lenge mer eller mindre stuvet bort under trappa uten noen mål og mening. Rett etter jul måtte vi ta inn det gamle kjøkkenbordet vårt som hadde stått i garasjen, fordi bilen skulle inn. Bordet ble plassert under trappa og den "nye" stolen ble kjørt inntil. DA oppdaget vi plutselig at dette skulle også bli plassen for julegaven min, nemlig SINGER'n. Plutselig hadde jeg den perfekte arbeidsplassen, og alt det gamle kom til nytte, som var mer enn jeg hadde håpet.




Jeg ble kjempe fornøyd med arbeidsplassen og med den snedige stolen, som forresten tok seg meget bra ut hvit og med 90 i glans.

To be continued...

4 kommentarer:

Bird sa...

Kunne godt ha tenkt meg å sitte der å tråkke jeg ja!!!
Gutterommet fortjener ikke en slik skatt;)

Merete sa...

hahahah...du kainn no i allefall måten å fortell de på, når samtalen e færdi har vel din kjære faktisk løst på dein stolen uti garasjen. :)

krøllemama sa...

Har du fått deg en symaskin i julegave?? Fantastisk historie forresten.. holdt på å le meg i hjel..;) Har du brukt symaskinen?

Anonym sa...

Så fint d vart...:) no rækna eg me at du bynne å ta på deg oppdrag:)